האם ילדים יכולים להצטרף בטיולי איזי ריידר 

לא מעט בני נוער ומבוגרים יוצאים לטיולי איזי ריידר בשטח. אלו טיולים המאורגנים לא פעם בקבוצות, בין אם זה במסגרת פעילות של תנועות נוער, חוגים, מקומות עבודה וכן במקרים פרטיים, כמו למשל, טיולי משפחה או חברים. 

טיול זה נערך באמצעות כלי איזי ריידר אשר דומה במובנים רבים לטרקטורון וניתן להשתמש בו בשטח ובעיר, כאשר מהירות המנוע שלו מגיע ל-40 קמ"ש. מדובר על כלי מאוד נוח ובטוח, אך יחד עם זאת אפשר להשתמש בו רק החל מגיל 16 ומעלה. 

לכן, עולה השאלה, האם ילדים יכולים להצטרף לטיולי איזי ריידר ואם לא, מה הפתרון עבור משפחות המעוניינות לצאת לטיולים משותפים. מאחר ורק בני 16 ומעלה יכולים לרכב על כלי זה, הרי שילדים לא יכולים להצטרף לטיולי איזי ריידר ויש למצוא להם פתרון אחר. הפתרון הוא בדמות קלנועיות

מה זה קלנועית?

קלנעית הוא כלי המוכר לנו, לא מעט בזכות אנשים מבוגרים אשר עושים בו שימוש, בפרט במקומות כמו קיבוצים, מושבים, מתחמים סגורים וכן במסלולי גולף. זה כלי המאפשר לנוע ממקום למקום בצורה רגועה ושלווה במסלולים מסודרים. 

להבדיל מאיזי ריידר, קלנועית הוא כלי עם 4-5 מקומות ישיבה, מהירות נסיעה של כלי זה מגיעה עד למקסימום של 12 קמ"ש ולא יותר מזה. בדרך כלל נהוג להגיע עם כלי זה למהירות של 8 קמ"ש. הבדל נוסף בין כלי זה לכלי כמו איזי ריידר, נובע מהעובדה שהשימוש בו נעשה אך ורק במסלולים מסודרים ובדרך כלל גם מישוריים. 

זה כלי הרבה יותר נוח ובטוח לשימוש עבור ילדים, לא רק בגלל המהירות, אלא בגלל האופן בו משתמשים בו. לכן הוא מתאים לטיולי משפחות בשטח. אנחנו יכולים לראות הרבה מאוד חברות מארגנות טיולי טבע עם קלנועית, כשהמטרה היא שהילדים יוכלו לנסוע עם ההורים שלהם, ליהנות מהמסלולים השונים וכל זה בזהירות ובנסיעה שלווה. 

מה חשוב לדעת לפני ששוכרים קלנועית?

בעוד שאיזי ריידר מאוד נוח לנסיעה בעיר ובשטח, על גבי משטחים מסוגים שונים, הרי שקלנועית, כאמור מתאים יותר למסלולים מסודרים, ולרוב גם מישוריים. הוא גם מתאים יותר לנסיעות קצרות. לרוב לא נהוג להשתמש בו מעבר ל-60 ק"מ. לאחר מכן יש צורך להטעין אותו מחדש. 

זאת הסיבה שתכנון של טיולים עם קלנועית נעשה באופן כזה שקצוב בזמן וכן במרחק. מעבר לכך, אנחנו צריכים לדעת מה המשקל שהוא יכול לשאת, בשביל לדעת כמה אנשים יכולים לעלות עליו, והאם יש צורך לקחת עוד קלנועית בשביל ששאר בני המשפחה יוכלו להצטרף לנסיעה. 

רצוי כמובן שגורם אחד יהיה אחראי על הנהיגה בקלנועית, ויהיה זה אחד ההורים ולא הילדים כמובן. אם רוצים, אפשר להרכיב על גבי הקלנועית ציוד קל שיכול לשמש את בני המשפחה בהמשך הטיול. 

 

על מה דיברנו כאן?

הזמינו פעילות באקסטרים יער בן שמן