ימי גיבוש לקהל דתי: ימי כיף לדתיים בטבע

במהלך השנים, נוצרה תפיסה לפיה ימי גיבוש וימי כיף, מיועדים בעיקר לציבור החילוני ואם יש חברות וארגונים מעורבים, אזי בדרך כלל, ימים אלו אורגנו באופן כזה שמתאים יותר לצד החילוני, מסיבות כאלו ואחרות. 

בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות שינוי במגמה, הן בזכות העובדה שיש יותר ויותר ביקוש לארגון ימי גיבוש וכיף למגזר הדתי, הן במסגרת מקומות עבודה, משפחות, עמותות, ארגונים וקבוצות אחרות, והן בזכות העובדה שהגורמים אשר אחראים על הארגון של יום גיבוש וכיף, למדו להכיר את הצרכים של המגזר הדתי\חרדי ויודעים כיצד לארגן אירועים שמתאימים עבורם. 

מדוע יום גיבוש לקהל הדתי שונה מיום גיבוש כללי?

יום גיבוש לקהל דתי, צריך להיות מותאם לאופי המשתתפים בו. כאשר מבקשים לארגן יום כזה, צריך לקחת בחשבון שכל המאפיינים שלו, צריכים להיות מותאמים לקהל שמשתתף, אחרת הוא לא יסכים להגיע ואם יגיע, אז הוא לא יוכל להשתתף וליהנות ממנו. זו תהיה עוגמת נפש קשה, הן למארגנים והן למשתתפים. 

בשביל לארגן יום גיבוש לקהל דתי, צריך להכיר את המאפיינים של הקהל, את הצרכים שלו, להבין בדיוק את ההבדלים בין קהל דתי לחילוני, לדעת מה הוא יכול להכיל, כיצד אפשר לייצר יום כזה, מה אסור שהוא יכלול ועוד. 

בשביל שאכן זה יהיה מוצלח, רצוי להעסיק גורמים דתיים או גורמים שמספיק מעורים בהלכות ובאורח החיים הדתי, בשביל שיוכלו לעבוד מול חברות וארגונים דתיים, ובאופן כזה לספק להם את השירות הטוב ביותר. 

 

מה צריך לכלול יום גיבוש דתי

יום גיבוש דתי, כאמור, חייב להיות בנוי ומבוסס על מאפיינים הקשורים לאורח החיים הדתי. לפני שנציג את הנקודות השונות שקשורות לכך, חשוב לומר, שום דבר במהלך היום לא יכול להיות "פרוץ", כלומר, אי אפשר לעשות הנחות או הקלות. לכן הגורם שאמור לארגן את היום הזה צריך להכיר היטב את אורח החיים הדתי, והוא צריך לעבוד באופן צמוד עם גורמים רלוונטיים, בשביל שיהיה ניתן לארגן כל פרט ופרט בצורה נכונה. 

פעילות כשרה – הכוונה היא, שכל הפעילות ביום זה צריכה להיות מותאמת לקהל דתי, קרי אסור שיהיו דברים לא צנועים, אם החברה דורשת אזי שהפעילויות צריכות להיות בהפרדה, ועוד. יחד עם זאת, זה לא אומר שאי אפשר לארגן פעילויות שונות, בין אם זה טיולים בשטח ובין אם אלו פעילויות אחרות. חשוב להקפיד שהן יהיו פעילויות צנועות המתאימות לאורח החיים הדתי. 

אוכל – כמובן שהמזון המוגש לקהל המשתתפים חייב להיות כשר למהדרין. רצוי מאוד ליידע בכך את המארגנים ולקבל מהם אישור שאכן זה בסדר מבחינתם. מאחר וישנם סוגים שונים של בד"צים וכשרויות, יהיה נכון לוודא זאת לפני שמארגנים את כל הדברים, בשביל שהתהליך לא יתבצע ובסוף יתברר שהוא לא נכון. 

פעילות מגבשת – בעיקרון, כל יום גיבוש אמור לכלול פעילויות מגבשות בין המשתתפים, אך כשמדובר על יום כיף לדתיים, רצוי מאוד שהפעילויות יהיו בהתאם להלכות כמו "ואהבת לרעך כמוך", שמירת צניעות, הגשת מאכלות כשרים למשתתפים, וידוא שיש לכל אחד מהמשתתפים אפשורת לבצע נטילת ידיים כהילכתה, ארגון מקום מסודר לתפילת מנחה (לפעמים גם שחרית, תלוי בזמן התחלת הפעילות) ומושגים אחרים שמדברים אל הקהל הדתי.

אפשר בהחלט לבחון, מה יכול להתאים יותר לפעילות של קהל דתי ביום גיבוש. למשל, זה ידוע שהציבור הדתי מאוד אוהב לטייל, אז אפשר לארגן פעילות של טיולים בשטח, עם הדרכה והסברים, בין אם זה בהיבט ההיסטורי ובין אם זה בהיבטים אחרים. 

מועדים – כשמארגנים יום גיבוש לקהל דתי, צריך לקחת בחשבון שלא בכל יום זה אפשרי וכן יש להתאים את לוח הזמנים לאורחות החיים של המשתתפים. זה אומר שצריך להתאים אותו למועדים בהם אפשר לערוך ימים כאלה ואין שום מניעה דתית, וכן צריך להתחשב בכך שייתכן וחלק מהמשתתפים ירצה ליטול חלק בתפילות היומיות, ועל כן יהיה צורך לעשות הפסקה בשעות מסוימות בפעילויות ועוד. 

מארגנים – מעבר לעובדה שהחברה אשר מציעה ימי כיף לקהל דתי, צריכה להעסיק גורם מקצועי שידע איך לעבוד מול ציבור זה, הרי שיש צורך גם לשכור מדריכים או מנהלי אירועים שידעו איך לעבוד מול המגזר הדתי בשטח. ידעו איך להתנהל מולם ולא יעשו טעויות, שעלולות לייצר אי נעימות. 

כיצד פונים לציבור הדתי?

באופן טבעי, כל תהליך העבודה מול הציבור הדתי הוא שונה מאשר מול הציבור החילוני, במובן הזה שכבר בשלב הפנייה, בין אם זה דרך שיווק ופרסום ובין אם זה בדרכים אחרות, צריך להיות מותאם לסוג הקהל אליו פונים. 

לכן כשמבקשים להציע יום גיבוש וכיף לציבור דתי, או להבדיל, כשגורם מסוים פונה לחברה ומתעניין בארגון יום שכזה, אזי שצריך להציג בפניו תוכניות מתאימות, וכן אפשרות לבנות תוכנית רלוונטית עבורו, בין אם זה על פי כמות משתתפים ובין אם זה על פי תחומי עניין. 

עם כל מה שציינו, צריך לקחת בחשבון שהציבור הדתי מצפה ויכול ליהנות מימי גיבוש וכיף ברמה מאוד גבוהה, עם הרבה מאוד פעילויות ייחודיות ומעניינות, אשר ניתן לארגן אותם בקלות ובצורה מקצועית במתחם או בשטח. 

 

מעוניינים בפעילות גיבוש לקהל דתי?

השאירו פרטים למטה ונחזור אליכם בהקדם

על מה דיברנו כאן?

הזמינו פעילות באקסטרים יער בן שמן